סקרים בתשלום

אחת התוצאות של התפתחות האינטרנט היא שינוי תפיסה שיווקית של חברות וארגונים רבים שנאלצו לחפש דרכים נוספות לקידום מכירות ויחסי ציבור שלהם. למעשה הצורך של חברות רבות הנו לדעת מה רצונם של הצרכנים. אם לחברות יהיה יותר מידע לגבי ההעדפות האישיות של הגולשים, הם יוכלו ליצור מוצרים חדשים בהתאם לציפיות, או לחילופין לשפר מוצרים ושירותים בשוק הקיים.

מגמה זו הביאה לשינויים חיוביים בתחום מחקרי השוק וסקרי דעת קהל שמהווים חלק בלתי נפרד במערך שיווק ויחסי ציבור של כמעט כל חברה. כיום, יותר ויותר מכוני מחקר עוברים לשיטת פאנל סקרים באינטרנט שזו קבוצת אנשים שנרשמים למכוני המחקר הללו בכדי למלא שאלונים (כל שאלון מייצג סקר ספציפי) תמורת כסף, מתנות או הטבות אחרות וזאת כאשר , הסכומים בדרך כלל נקבעים על סמך אורך השאלון ומספר השאלונים שהספקנו למלא. על הסקרים נענה לפי הדעות וההשקפות שלנו, ולא נדרש מאיתנו ידע מוקדם זה או אחר בנושא ספציפי.

חוץ ממילוי שאלונים בתשלום, המכונים הללו מציעים כסף על השתתפות בקבוצת מיקוד, בדיקת מוצרים ו/או שירותים שונים (למשל כלי רכב או ארוחות במסעדות), צפייה בפרסומות עם מתן חוות דעת פשוטה ("אהבתי / לא אהבתי") וכ"ו. בעקבות מגמה חיובית זאת, לאנשים רבים בעולם פעילות זו הפכה למקור הכנסה נוספת משמעותית ולעתים אף לדרך עבודה מהבית כעיסוק העיקרי.